zaterdag 5 november 2011

Met het ietsjes minder zijn

Deze week weer eens het grote geel/blauwe Zweedse woonwarenhuis bezocht. Altijd leuk om ideeën op te doen, zeker nu we weer de donkere maanden in gaan. Op mijn boodschappenlijstje stond Borris.
Borris is een goedkope deurmat. Voor 0,49 eurootjes mag je Borris voor je deur leggen. Geen geld. Ik koop de mat al enkele jaren omdat ik een poezenbeest heb, die af en toe de kolder in de kop heeft en denkt dat ze bij de voordeur mag plassen. Nou kan een kat niet denken, en zeker dit exemplaar niet, maar goed, het leed geschiedt zo nu en dan. Vandaar de oplossing met de goedkope matten. Mat nat, hup richting klikko.

Ik heb altijd wel een stapeltje Borris'sen in huis. De nieuwe Borris werd dus op zijn voorgangers gelegd. Verrassing, de nieuwe Borris bleek gekrompen. Kijkend op de etiketten bleek good old Borris 40 x 60 cm en junior 38 x 57 cm. Een krimp van 5%. Anders gezegd, IKEA snijdt nu 21 matten uit haar deurmattenrol in plaats van 20 matten. Staaltje van slim ondernemen. Het levert 0,49 € per 21 matten op, dat lijkt niet veel, maar weggezet over alle afzetpunten...



Wellicht is er een lezer die soortgelijke ervaring heeft?

By the way, Borris is bij mij nog steeds welkom. Naast deurmat liggen er ook twee exemplaren in de kofferbak van mijn auto (altijd handig om voor de wielen te leggen als antislip of bij het omleggen van sneeuwkettingen).

Geen opmerkingen: