zondag 5 februari 2012

Vijfen en zessen

Overveen, maandag 30 jan, rond de klok van 13 uur; met een licht gespannen vrolijkheid rijden wij het imposante terrein op van Landgoed Duinlust. Karo en ik, beiden uitgenodigd om een Quick Balance Scan te krijgen. Karo is zeer geïnteresseerd omdat zij energie-coach is, ik ben vooral nieuwsgierig.

Landgoed Duinlust biedt een bijzonder podium voor onder andere health, wellness, kunst, werken, vergaderen en evenementen. Mind, body en soul in een omgeving die wordt gekenmerkt door stilte, rust en weldaad. In een van de kamers van het prachtige pand bezoeken wij Jan Roland Vergeer, Qantum Scan Business Coaching. Ik ontmoette hem enige weken geleden op een workshop. Zijn verhaal hoe hij bij mensen de disbalans in hun lijf kan scannen intrigeerde mij; ik zag een synergie met Karo en bood hem aan kennis met haar te maken.

En zo staan we in het kantoor van Quantum Response Business waar Jan Roland en zijn collega Loes de apparatuur laten zien waar de scans mee worden gemaakt. Jan Roland vertelt over quantumfysische technologie die data uit het menselijk bio-informatie veld registreert en verwerkt tot een blauwdruk van je lichaam, geest en ziel. Meting zus en zo, stressbelasting, energielekken, alles komt voorbij. Het is duidelijk niet mijn vakgebied, wel dat van de drie anderen. Zij zijn er alle drie enthousiast over en wakkeren mijn nieuwsgierig verder aan.

Karo gaat als eerste aan de scan. Ze krijgt een koptelefoon op haar hoofd en er wordt een laser op haar voorhoofd gericht. Ik zie een klein roze lichtje. Het doet denken aan zo'n lasergun-punt uit een zware-jongens-crimi. Karo zit er ontspannen bij en laat het gebeuren. Terwijl de QuantumScan zijn werk doet kunnen we het geheel volgen op een beeldscherm. We zien energiewaarden en energiecurven van alle relevante lichaamsdelen voorbij komen.


Daarna ben ik aan de beurt. Laserpunt op het voorhoofd en koptelefoon op. Elke keer dat er een meetpunt oplicht op de monitor hoor ik een piepje. En ik zie getallen verschijnen, waarden van 3, 4, 5 en 6.
" De vijven en zessen, daar focussen wij ons op" zegt Jan Roland. "Dat zijn waarden die naar beneden gebracht moeten worden, daar is het lichaam in disbalans".





Na het scannen beginnen Jan Roland en Loes met de analyse en interpretatie van de gescande waarden. Aan Karo zien zij dat zij goed in haar energie zit. Mooie waarden, mooie balans. Ook bij mij maar, wel met een disbalans; 'Vijven en zessen' op de hartlijn. Aiijjj... Op dat moment laat zich de coach in Jan Roland zien. Hij vertelt dat disbalans op de hartlijn ontstaat door emotionele zaken die je hebt meegemaakt, aanslagen op je ziel, hartenpijn. Die heb ik dus niet verwerkt, ik heb ze opgeslagen in mijn systeem, niet handig dus. Ik krijg tips mee om van mijn vijven en zessen weer drietjes en viertjes te kunnen maken.

Drie uur later gaan we weer op weg naar huis, na nog even door de gangen van het bijzondere landgoed te wandelen.

Een ervaring rijker. Een middag doorgebracht met drie energie-coaches; dat is dus een boost aan coaching, mijn batterij is weer opgeladen, aan de slag met m'n vijven en zessen.

meer info over de Quick Balance Scan?
Neem contact op met Jan Roland Vergeer 06 22 37 55 52

Geen opmerkingen: