woensdag 8 september 2010

Restyle logo

Altijd leuk als er uit de vriendenkring een vraag komt om even naar een logo te kijken. Want er zijn ideeën voor een nieuwe site en ja, daar past het oude logo niet meer bij.

Het logo dat een 'makeover' nodig heeft kreeg mee dat het:
te hoekig is en daardoor niet past bij de onderneming en dat de punt rechts in beeld geen functie heeft. Met een nieuwe website opkomst, tijd voor een restyle. Met daarbij het verhaal van hoe iemand zich een nieuw logo voorstelt: "het liefst een vorm van de staart van een walvis, daar heb ik wat mee, ik zie zo'n mooie zwaai waar je dan de kringen van in het water ziet. En dan zou je eigenlijk onder water moeten kunnen kijken, want daar ligt mijn vakgebied. Het oude logo mag van mij weg."

Allereerst het advies gegeven om een bestaand logo niet zomaar weg te doen. Het bedrijf bestaat al tien jaar. Klanten herkennen het Ypsilon-teken.

En toen kwam het creatieve proces. Y weg en staart er in. Algauw bleek dat beide hetzelfde lijnenspel hebben; een linker en een rechterpoot/vin op een lijn naar beneden. Zo was het logo nooit gezien. Het is ontstaan uit de eerste letter van een tweede voornaam. De gelijkenis werd de basis om verder te schetsen. Na de staartvin kwam de rimpeling in het water, met een enigszins spannend spel. Het werkgebied werd om de symboliek onder de waterlijn gezet. Waardoor de niet-gewenste punt in eens erg functioneel bleek te zijn. En zo is uiteindelijk onderstaand resultaat ontstaan.



Met daarbij het mooiste compliment dat je als ontwerper kan krijgen "dat is precies wat ik in mijn hoofd had".
Leuk, weer iemand blij gemaakt.

1 opmerking:

Cora zei

Mooi gedaan, Ellis! Er zit beweging in.