
Ik heb bij twee drukkerijen een offerteaanvraag uitstaan. Sinds gisteren. Dus vanmorgen even een belletje met de vraag of mijn mail was aangekomen. Drukker A bevestigd positief mijn vraag en zegt dat hij er mee bezig is. Drukker B laat weten niets te hebben ontvangen. "Oh, vreemd" zeg ik voorzichtig (ik had zelf geen bericht van mijn server gehad dat de mail niet zou zijn aangekomen). "Naar welk e-mailadres heeft u het dan gestuurd?" vraagt de drukker. "Naar het e-mailadres van Hans," zeg ik, "ik heb zijn kaartje hier liggen." En toen kwamen de magische woorden: "Hans? Die werkt hier niet meer"... Ik ben vergeten te vragen of hij de Staatsloterij had gewonnen.
De nieuwe Hans heet John. Ik zou hem deze tip willen geven: zorg dat je weet wie contactpersonen zijn van je werknemers. Gaat er iemand wel, communiceer dat dan naar deze groep. Je hebt dan gelijk weer een contactmoment. En regel dat alle inkomende mail ook wordt doorgestuurd naar een centraal e-mailadres. Dan is er controle. Een order is namelijk zomaar verspeeld. En dat is jammer, want we worden niet allemaal miljonair.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten