dinsdag 21 juni 2011

Om te gillen...

Het zit me dwars, het nieuwe logo van PostNL. Met een uitgave van 'Er is post!' heeft TNT Post haar nieuwe logo bij elke voordeur op de mat laten vallen.

'Het logo van PostNL is ontworpen door designbureau VBAT en helemaal van deze tijd, aldus het artikel. Art director Stefan Pangratz is met zijn collega's bij VBAT al enige maanden met het ontwerp en de uitvoering bezig.'
En zo gaat het verhaal nog even verder. Kort gezegd, PostNL is er trots op.

Ik wil de feestvreugde niet bederven maar ik vraag me af in hoeverre de ontwerpers wel eens online iets bestellen. Theaterkaartjes, reisjes, weekendje weg, schoenen misschien? Vraag: Bij Zalando misschien????



Oeps... heeft Zalando nu hetzelfde oranje driehoekje?

Ik zou als Zalando maar eens bij mijn merkenbureau informeren. Het nieuwe postorderbedrijf was eerder 'in the cloud' met hun oranje vignet. Wellicht valt er wat te claimen of wat sla uit te slaan :).

Het klopt in ieder geval wat PostNL schrijft. 'Het nieuwe logo staat voor de drie pijlers van het moderne postbedrijf: post, pakketten en e-commerde'... Leuk, dat Zalando ook zo'n bedrijf is. Post, pakketten en e-commerce, maar dan zonder kroontje.

Nog even een zinsnede uit 'Er is post': 'Bij een nieuwe naam hoort een nieuw logo. Niet zomaar een beeldmerk dat er goed uitziet, maar een logo dat klópt.'

Om te gillen TNT en dat doen ze dan ook bij Zalando.

Geen opmerkingen: