dinsdag 27 april 2010

Wie past zich aan...

In automotive wordt weer druk gewerkt aan de uitgave DSN Dealerholding Top-50. Een jaarlijkse uitgave van DealerSupportNet waarin de top 50 van dealerholdings in Nederland wordt gepresenteerd. De verkoopcijfers zijn leading. En het zal niemand verrassen dat de top er dit jaar anders uit ziet dan vorig jaar. De crisis laat zijn sporen na.

Terwijl ik dit blog schrijf heb ik de tweede proef van de dealerpagina's voorbij zien komen. Pagina's vol met datagegevens over de betreffende holdings. En ook, voor het eerst dit jaar, een aantal logo's van de betreffende autobedrijven. Pagina's die geautomatiseerd worden opgemaakt. En daar zat nu net de verrassing... Elke pagina heeft rechtsboven in de hoek een kader waarin het logo geplaatst kan worden. Dus is er een logo, dan hup in het kader. En dan de volgende pagina. Waar even geen rekening mee gehouden was is dat het kader niet de eigenschap had meegekregen dat hij zich moest voegen naar het logo. Nee, het kader dacht, voor zover een kader kan denken, dat het logo zich wel zou aanpassen. Nou, en daar gebeuren dan toch hele rare dingen.



Zoals bij bovenstaand voorbeeld te zien is wordt de afbeelding uit elkaar getrokken. Rechts is het oorspronkelijke logo, links het logo dat zich aan het kader aanpast.

Tip voor alle opmakers onder ons: laat het kader zich aan de illustratie aanpassen in plaats van andersom. Opdrachtgevers zullen het niet waarderen als hun logo er zo 'verminkt' uitziet.

Geen opmerkingen: