Terwijl ik dit blog schrijf heb ik de tweede proef van de dealerpagina's voorbij zien komen. Pagina's vol met datagegevens over de betreffende holdings. En ook, voor het eerst dit jaar, een aantal logo's van de betreffende autobedrijven. Pagina's die geautomatiseerd worden opgemaakt. En daar zat nu net de verrassing... Elke pagina heeft rechtsboven in de hoek een kader waarin het logo geplaatst kan worden. Dus is er een logo, dan hup in het kader. En dan de volgende pagina. Waar even geen rekening mee gehouden was is dat het kader niet de eigenschap had meegekregen dat hij zich moest voegen naar het logo. Nee, het kader dacht, voor zover een kader kan denken, dat het logo zich wel zou aanpassen. Nou, en daar gebeuren dan toch hele rare dingen.

Zoals bij bovenstaand voorbeeld te zien is wordt de afbeelding uit elkaar getrokken. Rechts is het oorspronkelijke logo, links het logo dat zich aan het kader aanpast.
Tip voor alle opmakers onder ons: laat het kader zich aan de illustratie aanpassen in plaats van andersom. Opdrachtgevers zullen het niet waarderen als hun logo er zo 'verminkt' uitziet.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten