dinsdag 2 februari 2010

Training 'Succes door eigen creatie'

Afgelopen weekend heb ik meegedaan aan de masterclass Succes door creatie door David de Kock.

Onze eerste opdracht was om aan 30 mensen in je netwerk te vragen wat zij jouw zwakke punten vinden en wat zij jouw sterke punten vinden. 'Met de billen bloot' heet zoiets.
Het leverde de volgende top 5 op:
sterk: creatief, organisator, sociaal, ondernemend en zelfstandig
zwak: veeleisend, (lijkt) gesloten, geen rust, conflicthantering, mijzelf wegcijferen
Met dank aan alle dierbaren die hebben geholpen om dit lijstje op te stellen.

Met ruim 150 mede'klasgenoten' aan de slag gegaan om naar de modellen van o.a. Anthony Robbins, Jim Collins en Verne Harnish er achter te komen wat je eigen passie, talent en behoefte is om daarmee een doel neer te zetten. Het zijn mooie, emotionele dagen geworden met veel humor, begrip voor elkaar, verwondering en aha-Erlebnissen. Maar vooral ook met hard werken.

De eerste dag werd afgesloten met een gezamenlijke 'kom-uit-je-comfortzone-oefening'. Op zaterdagmiddag om 17:05 uur stonden wij als koor onder het blauwe informatiebord op Utrecht Centraal te zingen. Een simpele "ohh" uit 150 kelen die maar aan bleef houden verraste de voorbijlopende reizigers. Al snel vormde zich een cirkel om ons heen, en werd het koor aangevuld door spontaan reizigers die ook mee wilden doen. De groep werd steeds groter en de ene na de andere mobiele camera legde het bijzondere tafereel vast. Utrecht CS maakte weer wat mee...




Dinsdagavond 2 feb is er een slotbijeenkomst bij Seat2Meet in Utrecht. Een afsluiting waarin een ieder zijn of haar doel kan presenteren. Mijn dertig-helpers zijn daar niet bij. Daarom voor hen alvast een preview:

Wat is mijn plan

Het resultaat van het weekend is dat ik meer inzicht heb gekregen in mijzelf. Passie, talent, sterke en zwakke eigenschappen, alles is aan bod gekomen. Het resultaat:

Ik ben een schepper, een vormgever. Of het nu mijn eigen ideeën zijn of die van anderen, ik kan ze visualiseren. Naast het van nature regelen van zaken, wil ik meer met mijn handen gaan doen; creëren.
Als ik mij een groot doel stel (je moet een droom hebben, of je het gaat halen is de vraag) dan is dat een centrum/ruimte hebben waar kinderen kunnen ontdekken dat iedereen creatief is/kan zijn. Ieder op zijn of haar eigen manier; potlood, verf, klei, hout, beweging, woorden of gedachten.

Hoe en of dat ooit bereikt gaat worden? Ik weet het niet, we beginnen met kleine stappen.... wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: