maandag 27 juli 2009

Twitterdetwitter


Twitter, het online medium waarmee je vertelt wat je aan het doen bent. Elke tweet die je plaatst wordt gelezen door diegenen die je volgen. De meningen over twitter zijn verdeeld, de een loopt er mee weg, de ander vindt het helemaal niets. Dat kan, dat mag, ieder zijn eigen feestje. Zelf ben ik een redelijk actieve twitteraar. Dagelijks log ik in om even te lezen wat er in mijn twitternetwerk gebeurt. En o ja, ik vraag me ook wel eens af waarom iemand tweet wat hij tweet. Maar ik zie het als even een koffiebreak met collega's of even een social talk. Als ondernemer zit je toch vaak alleen te werken. En dan zijn die 'birdies' toch een makkelijke ontmoetingsplek.

Naast het sociale aspect wordt twitter meer en meer ook gebruikt als zoekmachine. Een interessant blog hierover is dat van Melvin M. Tercan van MediaMedics: Geen Google maar Twitter: De Toekomst van Zoekmachines

Geen opmerkingen: