
"De klant leer je niet kennen als je binnen blijft. Ga de straat op!"
Aan het woord, Richard Stomp,oprichter en CWO (Chief Wow Officer) van WOWIDEAS. Hij was een van de sprekers tijdens de OneBuzzinessday. De ideeën liggen volgens Stomp op straat. Eén dag in de week gaat hij de straat op met zijn digitale camera. Kijken, klikken, downloaden en daarna het concept achter de foto zoeken om zo tot nieuwe ideeën te komen. Hij noemt het straatjutten.
We kijken niet meer zoals we zouden moeten kijken om ideeën te zien. Mensen doen onbewust aan patroonherkenning. Hierdoor zien ze heel veel dingen niet meer. Je hersenen geven je het signaal van visuele herkenning en dan is het moment voorbij.
Stomp adviseert je om jezelf terug te plaatsen naar de tijd dat je nog kind was en alles wilde vragen. Of zoals hij aangaf: Your mind like a child with a touch of a adult.
Als je de manier van kijken beheerst kan je het verder doortrekken. Wat dacht je van winkeljutten, pleinjutten, stadionjutten...
wordt vervolgd...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten