Wat schetst mijn verbazing dat er gisteren een aangetekende brief werd bezorgd. "Mijn pincode" roep ik verrast. De man had net vorige week een nieuwe betaalpas gebracht. "Nee", zegt de bezorger, "het is een terugroepactie van Citroën, het gaat om uw C3". "O, dan zijn ze abuis bij de importeur", zeg ik nog tegen hem, "mijn C3 is verkocht, ik heb nu een C2". "Op de envelop staat Citroën C3" zegt de man verbaasd. Ondertussen voor ontvangst getekend en de brief open gemaakt in het bijzijn van mr. TNT.
Onze fabriek heeft ons verzocht om aan uw C2 met het kenteken 24-NL-RT een modificatie uit te voeren aan de voorvering. Het betreft.....
"Dus toch, uw auto moet ook terug. Het staat alleen onjuist op de envelop. Ik heb er nog een aantal te bezorgen vandaag. En allemaal aangetekend. Dus ik heb het druk. Succes ermee, dag mevrouw".
Vandaag op zoek gegaan naar een Citroën-dealer in de buurt... die hebben we dus niet meer in Waddinxveen. Dus op de dealerlijst van de importeur gaan zoeken naar een oplossing, want de modificatie gaat twee uur duren, aldus de info in de brief. Op zoek naar een dealer bij een groot winkelcentrum of ik probeer het werkplaatsbezoek ergens slim mee combineren. De laatste optie is gelukt.
Volgende week woensdag heb ik in Voorschoten twee afspraken staan. Ik ken de omgeving en weet dat daar dichtbij een Citroën-dealer zit (Het Motorhuis Leidschendam). Dus bellen met de receptie van de werkplaats. "Nou" zegt ene Van de Berg, "ik moet eerst kijken of ik die setjes in huis heb. Want vaak sturen ze (lees de importeur) een hele rits brieven uit en wij krijgen maar heel bescheiden de onderdelenpakketjes binnen. Mag ik u er maandag over terugbellen?".
Binnen een half uur belt Van de Berg terug. "Ik heb even een collega gebeld, die had nog zo'n setje in huis en dat komt nu deze kant op. U kunt dus woensdag bij ons komen. En als u dan op uw afspraken zit, modificeren wij uw auto. Hier voor de deur stopt een bus die u binnen twee haltes naar Voorschoten brengt."
Helemaal blij met deze man. Hij weet wat service is. Van de Berg heeft de after sales in zijn bloed. Citroën CeeTweetje...'no problem for me'.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten