maandag 23 maart 2009

Sociale media

Vorige week kwam er een tweet voorbij: 'wie heeft er tijd om een logo te ontwerpen'. Zal ik wel, zal ik niet... Ondernemers twijfelen niet, dus ik heb terug getweet.

Dit weekend kwam de uitdaging in de mail, gestuurd naar alle designers die hebben gereageerd. De opdracht luidt: Ontwerp een naam en daarbij een eerste idee voor een logo voor een Masterclass Sociale Media voor Event Managers dat op donderdag 28 mei a.s. wordt organiseerd door meetingpartners in de Westergasfabriek (WesterUnie) in Amsterdam. De Masterclass is bedoelt voor opdrachtgevers en organisatoren van evenementen die geïnteresseerd zijn in sociale media, web 2.0, communities, weblogs, online promotie en digitale event tools, maar nog niet zo goed weten hoe ze dit in de praktijk moeten toepassen.

Dinsdag 24 maart moeten de ontwerpen zijn opgestuurd en wordt er uit de binnengekomen inzendingen een keuze gemaakt. Mijn concept is inmiddels richting de meetingpartners.

Ik heb gekozen voor SOOSIAL. Naam klinkt goed en refereert aan sociaal. De dubbele O symboliseert de mensen die elkaar ontmoeten, de S'en geven de beweging aan, vandaar dat de laatste S is omgedraaid. Met ook nog een knipoog naar de bekende soos, ontmoetingsplek van mensen. Kleuren fris en nieuw.

Geen opmerkingen: