woensdag 18 maart 2009

de blauwe envelop

Vandaag ontving ik van fiscusmedewerker Jongerius uit Gouda een bevestiging per brief. Hierin staat:

Een startersgesprek is allereerst bedoeld als kennismaking. Voorts zal ik u informeren over de voor u geldende fiscale regels. Ook bekijk ik de administratie van de door u op 1 december j.l. gestarte onderneming. Op deze manier krijgt de fiscus inzicht in uw bedrijfsvoering. Het is daarom noodzakelijk dat de volledige administratie (vanaf de start van de onderneming) op het bezoekadres aanwezig is. Uw adviseur is natuurlijk welkom bij dit bezoek.

Dus geen koekjes bij de koffie. Serieus werk.
Ik heb mijn adviseur alvast bericht gestuurd dat ik al mijn informatie voor het vierde kwartaal 2008 en de aangifte van 2008 weer retour wil ontvangen. En, verrassing, dat hij er bij mag zijn. Ik vermoed dat dat het niet gaat worden. Daar loopt fiscusman Jongerius een blauwtje op.

Geen opmerkingen: