maandag 16 februari 2009

Wie en wat in de kop

Zelf ken ik het gevoel wel, je luistert naar iemand die je iets uitlegt, en dan mag je het zelf gaan doen. Pfff, vaak toch lastig. Regeltjes en tips klinken altijd eenvoudig totdat je het zelf mag doen.
Vanmiddag met een groep ondernemers de basis van het nieuwsberichten maken besproken; een workshop. Aangeboden door de ledenorganisatie. Enthousiaste rijwielhandelaren wilden graag de ins en outs van berichtgeving leren. Voor hun web maar ook voor het aanbieden van berichten aan bijvoorbeeld de plaatselijke media.

Wat is nieuws, wanneer is het nieuws en vooral wat kan ik er mee voor mijn onderneming. Met voorbeelden uit de praktijk, wat oefeningen in het koppen maken, leads schrijven en vooral ook het uitwisselen van ervaringen vertrokken de deelnemers na drie uur weer naar huis. De meesten met frisse ideeën voor hun eerstkomende acties. Thuis gaan oefenen is mijn advies. Pak elke dag een berichtje uit de krant. Probeer de volgorde van het bericht te snappen. Door dit te doen, word je er vanzelf handiger in. Schrijvers of journalisten zullen we allemaal niet worden, dat hoeft ook niet. Als we maar weten wat we willen vertellen: wie-wat-waar-wanneer-waarom... dan maken we nieuws.

Geen opmerkingen: