woensdag 4 februari 2009

Het werven van personeel


Het slechte nieuws overheerst de media. Recessie, kredietcrisis, massaontslagen, we horen het dagelijks. Toch zijn er ook bedrijven die het erg goed doen. Die blijven groeien en zijn zelfs op zoek naar personeel. Vandaag voor een prospect een offerte uitgewerkt voor een personeelsadvertentie. Het bedrijf heeft wel acht arbeidsplaatsen te vullen en dat is toch aardig wat. Dus adverteren. Personeelswerving.

Dat kan traditioneel met een advertentie in een vak- of dagblad maar het kan ook natuurlijk ook online. Beide manieren hebben hun voordelen en nadelen. De kosten zijn vaak gelieerd aan de hoogte van de oplage of het aantal hits op de site. Logisch, hoe groter je bereik, hoe hoger de kosten.

Een combinatie van print en web is ook mogelijk en heeft tot voordeel dat je bereik nog groter is. En zeker als je, in dit geval, op zoek bent naar mensen die affectie hebben met ict. Dan moet je het lekker dicht bij ze houden, online... gewoon lekker achter je pc een beetje surfen naar een leukere job. Koffie erbij, doppen op je oren, de webwereld staat voor ze open. Ik hoor u al zeggen, dan toch lekker alleen online adverteren. Dat kan, het ligt er aan wie je zoekt. Voor deze opdrachtgever is een mooie printadvertentie belangrijk, voor zijn op te bouwen merkbekendheid maar ook omdat de vakbladen uit die branche vaak gelezen worden door managers en bestuurders.

Geen opmerkingen: