maandag 30 maart 2009

Deadline

Wat is er toch met deadlines...
Afgelopen vrijdag stond de deadline voor het aanleveren van advertorials voor mijn drukwerkproject (DSN Dealerholding Top50). Van de vijf sponsors leverden twee van hen nog voor het weekend aan. Twee sponsors hebben vandaag aangeleverd. En de vijfde? daar moet ik dus achteraan.

Misschien is het goed om te vertellen dat er niet zomaar deadlines in de drukwerk-wereld worden gesteld. Waarom? Eigenlijk is het heel simpel.
De datum van productie (het moment waarop de persen gaan draaien) moet worden gehaald. De opdracht, dit keer een boekwerk van 176 pagina's, is ingepland. Vanwege de grootte, het papier dat ingekocht moet worden, mankracht et cetera. Alles staat klaar op een vooraf afgesproken datum.

En na het printwerk volgt de afwerking. Weer een station waarvoor gereserveerd moet worden. De print moet worden ingebonden met een harde cover. Vakwerk. Ook daar moet tijd voor worden gereserveerd.

Je begrijpt het al... als je de ene deadline niet haalt, moet je èn weer opnieuw de persen reserveren èn je zal de volgende deadline daardoor ook niet meer halen. Resultaat: het boekwerk verschijnt later dan dat je zou willen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten